Redcordtraining

Nieuw bij Fysio De merk is Redcord training. Redcord-therapie is bedoeld als stabiliteitstraining voor ledematen, maar ook voor de wervelkolom. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een aantal koorden, banden en andere hulpmiddelen die bepaalde spiergroepen ontlasten. Door verschillende oefeningen uit te voeren kunnen inactieve spiergroepen weer geactiveerd worden. Redcord is geschikt voor iedereen, omdat de behandeling pijnvrij is en aangepast kan worden aan elk niveau.

Waarom Redcord?

Door een blessure, pijn of een andere oorzaak kunnen bepaalde spieren of spiergroepen worden gedeactiveerd. Andere spieren compenseren dit waardoor overbelasting ontstaat. Het Redcord systeem (ook wel Neurac Treatment genoemd) zorgt ervoor dat spieren weer geactiveerd worden. Hierdoor wordt tevens de overbelasting verminderd. Bij Redcord wordt de focus gelegd op de oorzaak van een probleem, niet op de symptomen.

Hoe werkt Redcord?

Redcord legt de de zogenoemde ‘Weaklinks’, de zwakke plekken, bloot. Door de specifieke Redcord-oefeningen krijgt de cliënt meer kracht, balans, coördinatie en rompstabiliteit. De ‘Weaklinks’ gaan beter functioneren, krijgen weer kracht en gaan weer normaal functioneren. Het doel is om de interactie tussen hersenen, receptoren en spieren te optimaliseren. De cliënt doet dit vooral zelf. Daarom spreekt Redcord ons zo aan.

Referenties

Na jarenlang niet meer te weten hoe een dag doorkomen zonder rugpijn voelt, kwam de redcord op mijn pad. Dat heeft mij kunnen laten voelen hoe geen rugpijn weer voelt. Het is zo’n verademing en rust om dagen door te komen zonder pijn.

Afspraak maken?

Bel ons, mail ons of maak online een afspraak.